Site Loader
Przebieg pozycjonowania sklepu
4.9 (98%) 10 głosy(ów)

Pozycjonowanie sklepów wymaga współpracy z wyspecjalizowaną firmą, która ma nie tylko odpowiednie doświadczenie, ale też wiedzę w zakresie wykonywania tego typu projektów. Samo pozycjonowanie sklepów internetowych przebiega podobnie w każdym przypadku i ma swoje etapy.

Audyt sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu w Internecie wymaga starannej analizy sklepu internetowego, dlatego też pierwszym etapem po podjęciu współpracy jest wykonanie szczegółowego audytu. W większości przypadku sklepu internetowe nie są przygotowane na przeprowadzenie procesu pozycjonowania. Występują tu zduplikowane treści oraz niewłaściwa struktura zarówno samego serwisu, jak i adresów URL. Pozycjonowanie sklepów wymaga zatem optymalizacji treści. Najczęściej należy poprawić adresy URL produktów i kategorii, a także opisy produktów, opisy kategorii oraz meta description. Pozycjonowanie sklepu to także optymalizacja zdjęć produktów i dodanie odpowiednich opinii oraz komentarzy.

Long Tail

Pozycjonowanie sklepów internetowych wykorzystuje model zwany long tail. W tym przypadku wyselekcjonowanie sprecyzowanych fraz produktowych pozwala na dotarcie do klientów poszukujących danego artykułu lub modelu. W ten sposób pozycjonowanie sklepów przyczynia się do zwiększenia prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Pozycjonowanie sklepu w Internecie tą metodą ma sprawić, że dany klient, poszukujący konkretnego produktu, trafi do naszej witryny w maksymalnie krótkim czasie. Wymaga to skupienia się na dokładnych cechach produktu. Takie pozycjonowanie sklepów internetowych pozwala na dotarcie do sprecyzowanej grupy docelowej, a także gwarantuje mniejszy współczynnik odrzuceń. Pozycjonowanie sklepu w Internecie tą metodą to większa stabilność osiągniętych efektów i wzrost ruchu na stronie.

Po co pozycjonować?

Pozycjonowanie sklepu jest dziś właściwie warunkiem koniecznym, jeśli zależy nam na rozwoju danego sklepu. Co roku liczba sklepów w sieci zwiększa się o 10%. Oznacza to, że bez pomocy właściwie nie jesteśmy w stanie przebić się ze swoją ofertą. Pozycjonowanie sklepu współcześnie to nie wybór, ale konieczność.