Site Loader
Pozycjonowanie sklepów internetowych – zasady
4.5 (90%) 8 głosy(ów)

Już od kilkunastu lat możemy obserwować intensywny rozwój branży e-commerce. Coraz więcej osób ceniących sobie wygodę woli robić zakupy w e-sklepach niż punktach stacjonarnych. Z jednej strony dla właścicieli sklepów w sieci oznacza to większe zarobki. Z drugiej strony konieczność rywalizowania z coraz większą ilością konkurentów. Aby te wyścig wygrać, stosuje się pozycjonowanie sklepów internetowych.

Właściwie przeprowadzony audyt

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest popularne, bo ma niewiele wad, a olbrzymią liczbę zalet. Przede wszystkim zwiększa liczbę odsłon, generując ruch na stronie, ułatwia dotarcie do nowych klientów, sprawia, że nasz sklep jest bardziej rozpoznawalna, poprawia wyniki sprzedażowe i buduje samą markę. Zanim jednak będziemy się mogli cieszyć z efektów, jakie przyniosło pozycjonowanie sklepów internetowych w naszym względzie, musimy uzbroić się w cierpliwość. Na korzyści trzeba bowiem w tym przypadku poczekać, a wcześniej wykonać wiele czynności wprowadzających.

Jedną z nich jest audyt. To skrupulatna analiza stopnia dostosowania danego sklepu do algorytmów wyszukiwarek. Ocenie zostają poddane indeksowanie strony, słowa kluczowe, na które jest wyświetlana, a także tytuły podstroi oraz adresy URL. Dodatkowo należy sprawdzić, czy strona nie ma nałożonych filtrów od Google, które obniżają widoczność w sieci. Audyt wykonywany jest na samym początku współpracy z daną firmą podejmującą się pozycjonowania. W trakcie warto też wykonać analizę działań konkurencyjnych sklepów.

Unikalne opisy i grafiki

Kolejnym krokiem jest wybranie słów kluczowych, które będą stanowiły paliwo samego pozycjonowania. Na samej stronie powinniśmy też stworzyć chwytliwe i unikatowe opisy, które dostarczają wyczerpującej wiedzy na temat danego towaru. W nie wpleciemy słowa kluczowe. Pozycjonowaniu powinna podlegać też grafika na naszej stronie. Atrakcyjne zdjęcia produktowe sprawiają, że klienci są zainteresowani kupnem danych towarów i dłużej pozostają na stronie sklepu. Same pliki graficzne powinny też zawierać nazwę towaru.